Jak wyregulować reflektory?
W momencie dostawy pojazdu reflektory powinny być ustawione na środku drogi i powinny być skierowane lekko w dół. Dzieje się tak, ponieważ reflektory są lekko pochylone w oryginalnym procesie montażu, aby zapewnić utrzymanie tego stanu. Zwykle każdy pojazd jest wyposażony w system poziomowania, więc ustawienie reflektorów nie jest takie trudne i to dzięki systemowi poziomowania mamy możliwość ich regulacji, bez konieczności wykonywania jakichkolwiek ręcznych regulacji.
Przykładałem może posłużyć nam się słynna Kia Rondo. Aby zwiększyć nachylenie, należy przekręć pokrętło w prawo. Aby zmniejszyć ten kąt, wystarczy przekręcić pokrętło w lewo.
Jak wyregulować reflektory?
- Jeśli reflektory są za nisko, możesz przesunąć dźwignię regulacyjną w stronę pasażera.
- Jeśli są za wysoko, przesuń dźwignię w stronę kierowcy.
- Aby dokonać niezbędnych zmian, musimy wykonać następujące kroki:
- Obrócić koła do oporu na wprost.
- Warto się upewnić, że zapłon jest wyłączony.
- Za pomocą płaskiego śrubokręta przekręć śrubę regulacyjną w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby przesunąć reflektor w górę lub zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby go opuścić.
- Ponownie podłącz i włącz żarówkę reflektora, a następnie przetestuj nowe ustawienia.
Może być tak, że nie poradzimy sobie z samym ustawieniem reflektora, wtedy warto odwiedzić stację kontroli pojazdu – nie dość że sprawdzą nasze ustawienie, to przy okazji ustawią tak jak powinno być.
Samo złe ich ustawienie możemy wyczuć już na początku, gdy nocą mamy wrażenie, że nie mamy włączonych świateł mijania, a tylko pozycyjne – To już pierwszy objaw. I to może nie tyle że jest bezpieczne dla nas, ale i dla innych członków ruchu, gdzie możemy ich przez złą regulację po prostu oślepiać. Więc ludzie mogą pomyśleć, że jest to błaha sprawa by ustawić reflektory, ale ma ona większe pojęcie dla nas i dla innych.
W całej Polsce jest mnóstwo stacji kontroli pojazdu, gdzie niektóre są czynne nawet do godziny 22:00 co pozwala na dostęp od ręki. Ustawienie reflektorów w SKP jest dosyć tanie i sprawne, gdyż procedura czynności zajmuję od jednej minuty to góra dwóch – cóż, tam ludzie wiedzą jak to zrobić. Jedyne co nam może tkwić w głowie to sama cena która jest “rozrzutna ” po całej Polsce. Ceny są zależne od województwa i to na tym jest skupiona największa uwaga. Usługa takiej regulacji wynosi od 15 złotych do maksymalnie 20 złotych.
Jeżeli się więc zastanawiamy, czy nie łatwiej podjechać do SKP to zdecydowanie ponad 80% ankietowanych zdecyduje się na ekspresową regulacje.